Σχολικό Έτος 2021-2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«Τί ἐπαγγέλλεσθε;» Παραδοσιακά επαγγέλματα και ασχολίες του τόπου μου
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Τί ἐπαγγέλλεσθε;» Παραδοσιακά επαγγέλματα και ασχολίες του τόπου μου, το οποίο εντάσσεται στη Θεματολογία: Πολιτισμός: «Προφορική ιστορία με έμφαση στην τοπική ιστορία» με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Καραΐνδρου Κωνσταντίνα (ΠΕ02) και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς τον Δραχτίδη Παναγιώτη (ΠΕ03) και τον Παπαγεωργίου Παναγιώτη (ΠΕ01). Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε με την Β` τάξη Γυμνασίου (9 μαθητές) και ανήκει στο σχέδιο δράσης του ΙΕΠ: Εμπλουτισμός των μαθησιακών και κοινωνικών εμπειριών των μαθητών μέσα από επιμορφωτικά και πολιτιστικά προγράμματα και δράσεις εξωστρέφειας και στον άξονα διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε τον Μάιο σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμια Φωκίδας και στο σχολείο προς το Σύλλογο Γονέων και τους υπόλοιπους μαθητές.
Οι μαθητές μας έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και στο πλαίσιο αυτό έμαθαν, ανέπτυξαν νέες δεξιότητες και πέρασαν δημιουργικά και ευχάριστα το χρόνο τους. Με το υλικό που συγκεντρώθηκε έγινε παραγωγή ενός φυλλαδίου, το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ας γίνουμε για λίγο ποιητές...
Στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές της β' γυμνασίου επιχείρησαν να γίνουν «για λίγο ποιητές» μέσα από μία άσκηση που προέκυψε από την ανάγνωση και διδασκαλία του ποιήματος του Ζακ Πρεβέρ «Βγαίνοντας από το σχολειό», το οποίο υπάρχει στο σχολικό βιβλίο.
Ζητήθηκε από τους μαθητές να συνθέσουν μια στροφή ο καθένας χωριστά με την αρχική ιδέα ενός ταξιδιού βγαίνοντας από το σχολείο και περιγράφοντας τις συναντήσεις τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Με τις δημιουργίες των μαθητών τελικά προέκυψε ένα ολοκληρωμένο ομαδικό ποίημα. Στη συνέχεια χαράκτηκε μία διαδρομή με τους μαθητές εντός του χωριού ώστε να φωτογραφίσουν για να «οπτικοποιήσουν» το παραγόμενο ποίημα ενώ με έμπνευση τους στίχους έγιναν ζωγραφιές και αναζήτηση εικόνων στο διαδίκτυο για ολοκλήρωση της «εικονογράφησης». Οι απλές καθημερινές εικόνες όπως μια κατάφυτη ρεματιά, η κορυφή των χιονισμένων Βαρδουσίων, η θέα της λίμνης του Μόρνου, η παραλία της λίμνης, το ρολόι της εκκλησίας μετατράπηκαν σε σκηνικά για να επενδύσουν οπτικά το ποίημα. Ακόμα και δύο καμήλες στην παλιά διαφήμιση της Camel χρησιμοποιήθηκαν ως εικόνες.
Την εργασία των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Για περισσότερες εργασίες των μαθητών του σχολείου σας για το σχολικό έτος 2021-2022, επιλέξτε την αντίστοιχη θεματική ενότητα από το μενού αριστερά.